Este artículo examina la zarzuela El gaitero (1896) como un ejemplo de la concepción mistificada de la cultura leonesa en el contexto del género chico del Madrid finisecular. Hay en esta obra representación de costumbres, trajes, música y arquitectura, que sirvieron de carta de presentación idealizada de la montaña leonesa para el público de la capital asistente al teatro por horas, pero que responde a una visión reduccionista del territorio llena de tópicos y estereotipos. Aunque existen numerosas zarzuelas regionalistas vinculadas con distintos lugares de la geografía española, el caso de El gaitero es algo raro y casi excepcional para León.
Añada: revista d’estudios llioneses ye una publicación científica d’arte y humanidades evaluada por pares (peer reviewed journal) y de periodicidá añal, qu’edita l’Asociación Cultural Faceira en colaboración cona “Cátedra de Estudios Leoneses” de la Universidá de Llión dende’l 2019.
La revista publica investigaciones, revisiones críticas y recensiones bibliográficas sobre cualquier aspectu históricu, xeográficu, lingüísticu ou cultural relacionáu cona rexón de Llión.
La llengua de la revista ye’l asturllionés. Sicasí, accéptanse tamién artículos nas outras llenguas de Llión: castellanu y gallegoportugués. Amás, y siempre que tengan el preste del Conseyu de Redacción, podrán acceptase textos n’outros idiomas cumo’l francés, l’italianu, l’inglés ou l’alemán.